Επισκευθείτε μας
Ελ. Βενιζέλου 335
176 74 , Καλλιθέα
Τηλεφωνήστε μας
210 9408909
6945 893837
Στείλτε μας μήνυμα
panmak335@gmail.com
Ώρες λειτουργίας
Καθημερινά: 7:30-14:00 & 17:00-20:00
Σάββατο 8:00-12:00

ΠΡΟΔΙΑΒΗΤΗΣ

Τι είναι ο ΠΡΟΔΙΑΒΗΤΗΣ;

ΠΡΟΔΙΑΒΗΤΗΣ σημαίνει ότι το επίπεδο σακχάρου στο αίμα σας είναι υψηλότερο από το κανονικό, αλλά δεν είναι ακόμα αρκετά υψηλό ώστε να είναι διαβήτης τύπου 2.

Χωρίς αλλαγές στον τρόπο ζωής, τα άτομα με προδιαβήτη είναι πολύ πιθανό να προχωρήσουν σε διαβήτη τύπου 2.

Εάν έχετε προδιαβήτη, η μακροπρόθεσμη βλάβη του διαβήτη – ειδικά στην καρδιά, τα αιμοφόρα αγγεία και τα νεφρά – μπορεί ήδη να ξεκινάει.

Υπάρχουν όμως καλά νέα. Η εξέλιξη από τον προδιαβήτη στον διαβήτη τύπου 2 δεν είναι αναπόφευκτη. Η κατανάλωση υγιεινών τροφών, η ενσωμάτωση της σωματικής δραστηριότητας στην καθημερινή σας ρουτίνα και η διατήρηση ενός υγιούς βάρους μπορεί να σας βοηθήσει να επαναφέρετε το επίπεδο σακχάρου στο φυσιολογικό σας επίπεδο.

Ποιά είναι τα συμπτώματα του ΠΡΟΔΙΑΒΗΤΗ;

Δεν υπάρχουν συμπτώματα στον προδιαβήτη όμως υπάρχουν συμπτώματα όταν μετακινηθείτε στο στάδιο του διαβήτη και αυτά ειναι

Αυξημένη δίψα

Συχνουρία

Κούραση

Θολή όραση

Ποια είναι τα αιτια του ΠΡΟΔΙΑΒΗΤΗ;

Τα ακριβή αίτια  είναι άγνωστα. Αλλά

το οικογενειακό ιστορικό και η γενετική φαίνεται ότι παίζουν σημαντικό ρόλο.

Η αδράνεια και το υπερβολικό λίπος – ειδικά το κοιλιακό λίπος – φαίνεται επίσης να είναι σημαντικοί παράγοντες.

Αυτό που είναι σαφές είναι ότι τα άτομα με προδιαβήτη δεν επεξεργάζονται τη ζάχαρη (γλυκόζη) σωστά πια. Ως αποτέλεσμα, η ζάχαρη συσσωρεύεται στην κυκλοφορία του αίματος αντί να κάνει τη συνήθη εργασία της να τροφοδοτεί τα κύτταρα που αποτελούν τους μύες και άλλους ιστούς.

Ποιοι είναι οι παράγοντες κινδύνου;

Οι ίδιοι παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης του προδιαβήτη. Αυτοί οι παράγοντες περιλαμβάνουν:

Βάρος. Η ύπαρξη υπερβολικού βάρους είναι ένας πρωταρχικός παράγοντας κινδύνου. Όσο περισσότεροι λιπώδεις ιστούς έχετε – ειδικά γύρω από την κοιλιά σας – τόσο πιο ανθεκτικά τα κύτταρα σας γίνονται στην ινσουλίνη.

Περιφέρεια μέσης. Μεγάλο μέγεθος μέσης μπορεί να υποδεικνύει αντίσταση στην ινσουλίνη. Ο κίνδυνος της αντίστασης στην ινσουλίνη ανεβαίνει για τους άνδρες με μέση μεγαλύτερη από 100 cm και για τις γυναίκες με μέση μεγαλύτερη από 88 cm.

Διατροφικά πρότυπα. Η κατανάλωση του κόκκινου κρέατος και του μεταποιημένου κρέατος, καθώς και η κατανάλωση ποτών με ζάχαρη, συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο. Μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, δημητριακά ολικής αλέσεως και ελαιόλαδο συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο.

Αδράνεια. Όσο λιγότερο ενεργoί είστε, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος. Η σωματική δραστηριότητα σας βοηθά να ελέγχετε το βάρος σας, καταναλώνετε γλυκόζη ως ενέργεια και καθιστά τα κύτταρα σας πιο ευαίσθητα στην ινσουλίνη.

Ηλικία. Παρόλο που ο διαβήτης μπορεί να αναπτυχθεί σε οποιαδήποτε ηλικία, ο κίνδυνος προσβολών αυξάνεται μετά την ηλικία των 45 ετών. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι οι άνθρωποι τείνουν να ασκούν λιγότερο, να χάσουν μυϊκή μάζα και να αποκτήσουν βάρος καθώς μεγαλώνουν.

Οικογενειακό ιστορικό. Ο κίνδυνος πρόωρου τοκετού αυξάνεται εάν έχετε έναν γονέα ή έναν αδελφό με διαβήτη τύπου 2.

Διαβήτης κύησης. Εάν αναπτύξατε διαβήτη κύησης ενώ είστε έγκυος, εσείς και το παιδί σας διατρέχετε μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξετε προδιαβήτη. Εάν γεννήσατε ένα μωρό που ζύγιζε περισσότερο από 9 κιλά (4,1 κιλά), υπάρχει επίσης αυξημένος κίνδυνος για προδιαβήτη.

Σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών. Αυτή η συνήθης κατάσταση – που χαρακτηρίζεται από ακανόνιστες περιόδους εμμήνου ρύσεως, από την υπερβολική αύξηση των τριχών και την παχυσαρκία – αυξάνει τον κίνδυνο των γυναικών να προκαλέσουν θρόμβωση.

Υπνος. Τα άτομα με κάποια διαταραχή ύπνου (αποφρακτική άπνοια ύπνου) έχουν αυξημένο κίνδυνο αντίστασης στην ινσουλίνη. Οι άνθρωποι που εργάζονται σε μεταβαλλόμενες βάρδιες ή νυχτερινές βάρδιες, πιθανώς προκαλώντας προβλήματα ύπνου, μπορεί επίσης να έχουν αυξημένο κίνδυνο πρόωρου διαβήτη ή διαβήτη τύπου 2.

Άλλες καταστάσεις επίσης όπως:

Υψηλή πίεση του αίματος

Χαμηλά επίπεδα καλής χοληστερόλης (HDL),

Υψηλά επίπεδα τριγλυκεριδίων

Όταν αυτές οι καταστάσεις εμφανίζονται με παχυσαρκία, συνδέονται με την αντίσταση στην ινσουλίνη. Ο συνδυασμός τριών ή περισσοτέρων από αυτές τις καταστάσεις συχνά ονομάζεται μεταβολικό σύνδρομο.

Ποια είναι η πρόληψη;

Οι υγιεινές επιλογές για τον τρόπο ζωής μπορούν να σας βοηθήσουν να αποφύγετε τον προδιαβήτη και την εξέλιξή του σε διαβήτη τύπου 2 – ακόμη και αν ο διαβήτης τρέχει στην οικογένειά σας.

Προσπάθείστε να:

Τρώτε υγιεινά τρόφιμα

Εχετε περισσότερη σωματική δραστηριότητα

Χάστε την περίσσεια κιλών

Ελέγξτε την αρτηριακή σας πίεση και τη χοληστερόλη

 

Εργαστηριακός έλεγχος για τον ΠΡΟΔΙΑΒΗΤΗ

Γλυκόζη νηστείας

Καμπύλη γλυκόζης (σε χρόνους 0’-120’)  ή

Γλυκοζυλιωμένη αιμοσφαιρίνη

Χοληστερίνη, τριγλυκερίδια, HDL, LDL

Ινσουλίνη νηστείας